Niespalone substancje kumulują się z biegiem czasu i tworzą popioły. Dlatego też, filtr systematycznie zapełnia się i efektywność procesu jego regeneracji i spalania spada. W momencie osiągnięcia pełnego poziomu napełnienia, system wyświetla odpowiedni komunikat, a to oznacza wizytę w serwisie i wymianę DPF-a lub jego regenerację. Wymian DPF jest bardzo kosztowna. Trzeba zapłacić od 2 do nawet 12 tysięcy złotych! Wymiana filtra następuje w sporadycznych przypadkach, gdy wkład filtra jest uszkodzony lub stopiony.
DPF to skrót z ang. gasoline particulate filter, czyli filtr cząstek stałych. Jego zadaniem jest oczyścić spaliny z cząstek stałych, w których znajduje się m.in. niespalony węgiel (sadza).
Usterka choćby jednego wtryskiwacza paliwa - awaria turbosprężarki lub jej osprzętu powodująca większe niż zwykle dymienie silnika lub przedostawanie się oleju do układu wydechowego - stosowanie olejów silnikowych innych niż tzw. niskopopiołowe - tankowanie paliwa niskiej jakości - awaria uszczelniaczy zaworowych - zanieczyszczony filtr powietrza - nieprofesjonalny chiptuning - powoduje zapychanie filtrów cząstek stałych oraz katalizatorów.
Według wielu producentów aut, filtr DPF powinien być sprawny do przebiegu ok. 200-250 tysięcy kilometrów. Niestety, praktyka pokazuje, że w wielu przypadkach już przy przejechaniu około 50-60 tysiący km jego działanie pozostawia wiele do życzenia.
Wykonywanie regeneracji filtrów to odpowiedź na aktualne potrzeby rynku, który coraz częściej boryka się z problemami związanymi z codzienną eksploatacją samochodów wyposażonych w filtr DPF.
MASZ PYTANIA? SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI !